Cu tristeţe în suflet şi pulover pe mine, constat că vine toamna. Redacţia revistei ELLE ne-a invitat să pornim în note parfumate acest anotimp colorat şi ne-a încântat cu poveşti despre începuturi, metale preţioase, universuri luxoase şi imperii de artă, în cadrul celui mai recent ELLE Beauty Club, organizat în parteneriat cu Bvlgari.
Povestea Bvlgari – de la satul din Grecia, la lumea întreagă
Ador poveştile! Cea pe care o voi rescrie în rândurile următoare este cea pe care am ascultat-o de curând în cadrul Beauty Clubului ELLE şi care m-a făcut să zâmbesc. Acum este rândul vostru să zâmbiţi şi să vă bucuraţi de cuvinte şi oameni frumoşi.
Sotirio Bulgari (Sotirios Voulgaris în greaca originală) pleacă din satul lui natal din Grecia şi, după ce vizitează Corfu şi Napoli, se stabileşte la Roma. Crescut într-o familie de argintari, Sotirio face ce ştie el mai bine şi deschide un mic magazin de bijuterii ce urmează să se transforme într-un lanţ care avea să devină imperiul de astăzi. Abilităţile lui creative s-au reflectat şi în sfera comunicării, numind magazinul „Old Shop Curiosity” pentru evidentul motiv de a atrage clienţi.
Sotirio îşi lasă moştenirea în grija celor doi fii ai săi, Constantino şi Giorgio. Tineri cu iniţiativă şi mândri de originile lor, cei doi redenumesc brandul Bvlgari şi folosesc u-ul alfabetului clasic latin, anume „V”-ul brandingului. Fraţii încep să se specializeze în bijuterii inspirate de şcoala pariziană. Bijuteriile clasice, discrete, se transformă în semnătura evidentă, opulentă, ornamentată cu pietre mari şi colorate, pe care o cunoaştem astăzi. Creatori de frumos, Constantino şi Giorgio îşi diversifică activitatea şi se joacă cu timpul şi cu esenţe luxuriante.
Povestea continuă să se scrie în fiecare zi, iar eu mă opresc aici şi vă las pe voi să descoperiţi restul.
Miresme din grădini indiene – parfumul Omnia
Întorcându-mă la inspiraţia venită de la Beauty Clubul ELLE, vreau să vă trec de la bijuterii din metale preţioase la o bijuterie olfactivă, parfumul Omnia Indian Garnet (EDT 40ml/ 283 lei). În momentul în care am intrat în încăpere, un val de noapte căldurosă de vară petrecută într-o grădină exotică m-a îmbrăţişat. Într-o sticlă-bijuterie ce aminteşte de inele clasice complementare stau notele de vârf precum portocală, mandarină şi şofranul indian ce oferă parfumului o briză de prospeţime dulce şi energizantă. În loc de inimă, în sticla în nuanţa chihlimbarului dansează note de osmantus şi tuberoze indiene cu aromă de feminitate, erotism şi eleganţă. Notele de bază sunt lemnoase cu accente de ambră, pentru un parfum persistent şi intrigant, complex şi complet.
Inima parfumului are şi ea o poveste cu fete indiene tinere cărora nu le era permis să meargă noaptea neînsoţite în grădinile îmbătătoare cu tuberoaze, ce emană un parfum puternic şi erotic.
Poveşti fericite marca Bvlgari
Odată cu fiecare aniversare importantă, Bvlgari adoptă un proiect şi-l metamorfozează într-o poveste despre frumuseţe şi fericire. Una din campaniile de impact care pe mine m-a emoţionat, a fost cea care aniversa 125 de ani de existenţă şi a fost realizată împreună cu „Save the Children”. Creatorii Bvlgari au realizat o serie de inele inscripţionate ce au fost puse la vânzare şi promovate de un număr mare de vedete. Jumătate din preţul de achiziţionare al unei piese a fost direcţionat către copiii care trăiesc în zonele de conflict armat. Astfel, 50.000 de copii au avut un motiv să zâmbească.
Anul acesta, la 130 de ani de la deschiderea primului magazin Bvlgari, reprezentanţii brandului şi-au propus să restaureze faimoasele scări spaniole.
Şi-am încălecat pe-o şa…
Închei această poveste în ramă despre oameni de succes ce construiesc artă, imperii şi zâmbete cu gândul la visurile mele şi la oamenii cărora aş vrea să le pun zâmbetul în privire şi vă invit pentru o clipă să vă gândiţi la cum v-ar plăcea să vă scrieţi povestea.